Jan 12, 2011

BAGAIMANA I-CHARGE BERFUNGSI



Gambar rajah menunjukkan bagaimana kaitan antara sistem elektrikal dan pembakaran enjin kereta secara teori memang cantik. Elektrik 12KV dihantar ke kebuk pembakaran sekaligus menghasilkan pembakaran sempurna. namun REALITINYA......  


LIHAT CARTA DI BAWAH.....

KEADAAN SEBENAR

Realiti sebenar ialah apabila litar elektrik kereta dibebankan dengan penggunaan maksima seperti
- penghawa dingin
- power window
- radio
- lampu
- ataupun apa jua peralatan yang menggunakan elektrik
elektrik yang pergi ke "distributor" tidak sampai 12kv. cuma lebih kurang 10-11v shj. Ini telah dibuktikan. Cuba lihat kebanyakan produk penjimatan minyak dipasaran seperti "stormbers""megnet" dan lain-lain produk penjimatan minyak yang fokuskan kepada meningkatkan elektrik yang pergi ke spark plug dan kebuk pembakaran. Ini kerana mereka sedar tentang masalah untuk mendapatkan pembakaran sempurna pada pengguna kereta iaitu "PERCIKAN API TIDAK CUKUP". Disinilah I-CHARGE AKAN MEMAINKAN PERANANNYA.. 


DENGAN PENGUNAAN I-CHARGE


I-CHARGE berperanan sebagai VOLTAGE STABILIZER SYSTEM (VSS). Sebenarnya sistem telah wujud di dalam pasaran tetapi hanya digunapakai oleh kenderaan mewah seperti BMW 7Series. Ia dipanggil EMS (Energy Management System)
Mengapa ianya tidak dipasang pada 3Series, honda city, toyota vios atau model-model kereta yang lain???? ini adalah kerana untuk memasang sistem EMS ini pada kereta "kelas pertengahan" merupakan satu masalah seperti faktor harga dan prestasi yang perlu dihadapi syarikat pengeluar kereta.
Seorang pemikir dari Jepun, Mr. Kimoto telah sedar dengan prestasi EMS ini dan telah mencipta satu produk yang sama fungsinya tetapi bukan "build-In" pada kereta tetapi BOLEH DIPASANG hanya dengan CUCUK pada palam pencucuh rokok dan BERFUNGSI UNTUK MANA-MANA KERETA SELAGI IA MENGGUNAKAN BATERI 12V

No comments:

Post a Comment